1. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.), Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych poniżej:
    a) Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (przykładowo jeżeli konsument zamiast przesyłki pocztowej wybrał droższą kurierską, to Sprzedawca nie zwraca różnicy między tymi dwoma przesyłkami).
    b) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu ( koszt odesłania Produktu do Sprzedawcy)
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje jednak w przypadku towarów o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą tj. w szczególności jeżeli zamówienie danego towaru związane jest z podjęciem przez Sprzedawcę dodatkowych czynności handlowych nie występujących w normalnej sprzedaży („towar na specjalne zamówienie”).
  3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
  4. Sprzedawca wstrzymuje się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. W celu dokonania zwrotu Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Strony są zobowiązane do zwrotu wzajemnych świadczeń w terminie i w sposób, o którym mowa wyżej. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Podobnie jak w przypadku zwykłego zarządu – przekroczenie powyższych granic nie powoduje, że odstąpienie od umowy jest nieskuteczne.
  8. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem
  9. Zwracany Towar należy odesłać na adres firmy: Christine Sp. z o.o. ul. Zdrojowa 29B m 17, 87-720 Ciechocinek.
  10. Kupujący powinien odesłać Towar wraz z dowodem zakupu (paragon, faktura VAT, wyciąg z konta).
  11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

2. REKLAMACJE

  1. Towary sprzedawane w sklepie internetowym bizuteriazpasja.pl są fabrycznie nowe, wolne od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych.
  2. Klient ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli zakupiony towar zawiera wady lub jest niezgodny z umową.
  3. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni. Jeśli w tym terminie Właściciel nie ustosunkuje się do reklamacji, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
  4. W celu dokonania reklamacji Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza.
  5. Wzór formularza należy wydrukować uzupełnić i załączyć do przesłanej paczki.
  6. Koszty zwrotu przesyłki pokrywa firma Christine Sp. z o.o.. Zgłoszona wada lub niezgodność towaru podlega weryfikacji przez naszych specjalistów, którzy stwierdzą czy wada lub niezgodność towaru istniała w chwili jego wydania.
  7. Towar powinien zawierać opakowanie umożliwiające bezpieczny transport
  8. Towar powinien zostać przysłany kompletny
  9. Kupujący powinien odesłać Towar wraz z dowodem zakupu (paragon, faktura VAT, wyciąg z konta).
  10. Koszty poniesione przez konsumenta w związku z realizacją jego uprawnień wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176), Sprzedawca ponosi jedynie w sytuacji potwierdzenia się, że zgłaszana niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową rzeczywiście istnieje.